Jocul cu numere, multimi, macaroane si animale marine

Este un joc in care copiii invata sa numere, sa indentifice cifra si sa reprezinte multimile - lucru la care imi dau seama ca stam bine. Jocul acesta in stil Montessori nu a fost deloc dificil pentru M&M si a trebuit sa initiez o mica intrecere intre ei ca sa ii stimulez sa lucreze mai repede.


Pentru joc am folosit:
* un set de carduri cu animale marine (de aici)
* macaroane in forma de melcisiosi - copiii le-au zis scoici :)

Cum ne-am jucat:
* se aseaza cardurile cu fata in jos dupa ce au fost amestecate;
* copiii trag pe rand cate un card, numara animalele marine, indentifica cifra corecta din patratele si apoi aranjeaza pe coloana respectiva un numar exact de macaroane/scoici;
* am profitat de aceasta ocazie pentru a lucra in special cu Mihai pe diferentele dintre cifre, care e mai mare si care e mai mica (au asta in programa la gradi - mie mi se pare cam mult sa stie sa faca si semnele de ''mai mare''/''mai mic'' la grupa mare, dar... ).


Alternative:
* cardurile pot fi facute de mana, e nevoie numai de o foaie A4 impartita in cate dreptunghiuri se doreste, si pe care se pot desena flori, figuri geometrice sau puncte; e o idee buna pentru cine a ramas fara tus ori nu are acces la o imprimanta.
* in loc de melcisori se poate folosi fasole (sincer, fasole voiam si eu, dar nu am gasit in camara), pietricele de sticla sau normale, nasturi, capace de plastic, agrafioare de par (la fetite), carlige - cred ca variatia le face bine.


Copiii s-au descurcat foarte bine, dupa cum spuneam mai sus. Mihai numara foarte bine multimile si, daca nu ii este distrasa atentia, aseaza si multimile repede (corect, evident). Maria inca se grabeste la numarat - i se intampla sa numere doua sau trei cifre in loc de una -, dar asta e din graba si lipsa de concentrare... Si aici ajung la partea care ma deranjeaza pe mine: cand sunt impreuna, e... taraboi intr-un sens bun - desi la inceput se concentreaza si lucreaza cum trebuie, ajung in cele din urma sa isi piarda firul, sa glumeasca, sa se harjoneasca, sa rada. Desigur, nu sunt lectii astea, le facem in spirit de joaca, insa va veni un moment (mai la vara, asa) cand va trebui sa lucrez cu amandoi; daca eu sunt pregatita si le pot face fata, imi dau seama ca mai am de lucru cu ei la capitolul concentrare si seriozitate. Hell, am de lucru la capitolul asta si la mine! :))


In concluzie, stam bine cu numerele si reprezentarea multimilor. Vom repeta jocul si in alte variante, ca sa invete sa isi reprezinte vizual cifrele; se zice ca ii ajuta mai tarziu, cand incep sa faca socoteli - noi obisnuiam sa facem multimi oricum, insa nu mai folosisem carduri niciodata. Altfel, stam bine si la desen si creativitate, as zice eu. Avem de lucru la scriere... dar despre asta si despre cum incercam sa facem si scrisul o joaca, intr-un post viitor.

xoxo
Lav

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii