Prăjitură ciocolatoasă (relax, e de post!)

Am ajuns să cred că cele mai bune prăjituri sunt alea vegetariene; cel puțin la concluzia asta am ajuns împreună cu copiii, după ce am gustat dintr-atâtea. Și de ce? Pentru că am impresia că laptele, ouăle, untul, smântâna sau orice alt ingredient d-ăsta îngroapă gustul celorlalte... în cazul nostru, cacaoa. Ei bine, fără ele în combinație, a ieșit o MI-NU-NĂ-ȚI-E.


Rețeta am găsit-o aici și am adaptat-o puțin, în sensul că ea ar fi trebuit să fie cu cafea, iar eu am pus cacao și ceva mai multă făină. Iar pentru că am doi copii cu viziuni diferite, am decorat pfăjitura în două feluri.

Ingrediente:
250 ml cacao (preparată din 2 lgț cacao și apă caldă)
300 g făină + 2 lg cu vârf
50 ml ulei
2 lg miere
1/2 lgț sare
1 plic bicarbonat de amoniu

Preparare:
- într-un castron se pun cacaoa + zahărul + uleiul + mierea și se amestecă;
- făina, sarea și bicarbonatul se amestecă separat și apoi se încorporează treptat în aluatul cu cacao;
- se unge cu unt o tavă (destul de mică), se răstoarnă compoziția și se dă la cuptoul preîncălzit pentru 20-30 de minute (se face testul cu scobitoarea);
- se scoate și se lasă la răcit în tavă.

Pare făcută din ciocolată 100% și e umedă, dar presupun că se poate însiropa în plus, după gust. Oricum, de păstrat se păstrează  într-o pungă sau într-o cutie - au am lăsat-o pe masa de la bucătărie și s-a cam uscat.


And thats all, folks!
:)
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii