Teatru radiofonic în limba engleză: CBS Radio Mystery Theater


Zilele trecute am făcut una din cele mai mari descoperiri ale mele: o arhivă gratuită cu teatru radiofonic în limba engleză, 1399 piese de teatru de aproximativ 40 de minute...

Ador să ascult teatru radiofonic. Pur și simplu, ador. Îmi amintește de discurile de patefon pe care le ascultam la nesfârșit în copilărie - cu teatru sau povești. Îmi amintește de căldura copilăriei, de un sentiment de siguranță și putere (cel mai important pentru că eu, singură-singurică îmi cream starea de confort, ascultându-le). Acum ascult când gătesc, uneorri când lucrez (ca zgomot de fundal), iar pe copiii i-am obișnuit deja cu poveștile radiofonice pe care le adoră, evident. Problema mea a apărut când am cam terminat piesele de teatru în limba română... sau, mă rog, când mi-au mai rămas de ascultat doar cele cu subiecte plictisitoare pentru mine. Ce să fac? Ce să fac?

Ei bine, ca din senin sau nu prea, am descoperit pe Youtube un canal plin cu astfel de piese de teatru, doar că în limba engleză, cu teme polițiste, science-fiction, dramă, horror, mister, istorie. Am făcut imediat cercetări pe internet și am descoperit că e vorba de o serie întreagă, numită CBS Radio Mystery Theatre, produsă de Hinan Brown și difuzată în perioada 1974-1982.

Asta înseamnă 1399 de episoade! Ar dura 48 de zile să le asculți pe toate, non-stop. Și toate sunt oferite gratuit, pe situl dedicat seriei CBS Radio Mystery Theatre.

Poveștile au un intro sumbru - o poartă care scârțâie preluuung și prezentatorul E. G. Marshall care ne întâmpină cu un „Come in... Welcome!” - și sunt compuse din trei acte între care apare prezentatorul și comentează pe subiect, făcând referiri la mituri, legende, descoperiri științifice. În afară de poveștile originale, mai apar și adaptări ale unor opere scrise de Wilkie Collins, Arthur Conan Doyle, Charles Dickens, H. Rider Haggard, Oscar Wilde, Edgar Allan Poe, Mark Twain și alții.

Uneori, rar, mai apar și scurte reclame - era, totuși, o emisiune de radio, da? M-am amuzat copios de o reclamă la țigări din 1974, de fapt o reclamă pro fumat. Interesant mi se mare pare și felul în care sunt redate relațiile dintre femei și bărbați și cum evoluează ele din 1974 până în 1982 - superb, din punct de vedere sociologic și psihologic! Pentru cineva pasionat de trecut și istorie, toate astea sunt detalii absolut delicioase.

Eu nu mă mai satur de ascultat... și pentru că le-am trezit și copiilor interesul și pentr că le place orice include o dozăde mister și paranormal, m-am hotărât să le înregistrez cumva traduse pentru ei. Le-au sclipit ochii când au auzit :)

xoxo,
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii